Co ćwiczymy z Milusińskimi, aby wspierać ich rozwój?

Wspomaganie naszych Milusińskich często nie ogranicza się do samej komunikacji i kwestii mięśniowych. Każda terapia uwzględnia, m.in szereg funkcji poznawczych, niezbędnych do tego, aby maluch lub starszak zdobywał kolejne umiejętności! Jeśli w którymś obszarze pojawiają się braki lub deficyty, mają one wpływ na całościowe funkcjonowanie dziecka. Dlatego tak bardzo zależy nam, aby pracować KOMPLEKSOWO!

Co zatem najbardziej nas interesuje?

PERCEPCJA WZROKOWA- czyli zdolność do rozpoznawania i różnicowania bodźców wzrokowych oraz ich interpretowania w odniesieniu do różnych doświadczeń. Jest niezbędna do nauki czytania i pisania.

PERCEPCJA SŁUCHOWA- czyli umiejętność rozpoznawania, łączenia, zapamiętywania, analizowania i syntetyzowania dźwięków. Deficyty w tym zakresie bardzo utrudniają rozwój mowy, nauki czytania i pisania.

MOTORYKA MAŁA- na którą składa się prawidłowy chwyt i precyzyjne operowanie przedmiotami. Jest to cecha, niezbędna ludziom do funkcjonowania w otaczających ich świecie, w tym pisania. Co więcej, znajdujące się w mózgu ośrodki odpowiedzialne za rozwój tej zdolności są położone w sąsiedztwie tych, które odpowiadają za rozwój mowy.

KONCENTRACJA I PAMIĘĆ- są podstawowymi procesami, decydującymi o zdobywaniu nowych umiejętności. Dzieci, które mają trudność ze skupieniem się najczęściej gorzej radzą sobie w szkole. Taka sytuacja powoduje u nich duży stres i negatywnie odbija się na ich stanie psychicznym.

ROZWÓJ EMOCJONALNO- SPOŁECZNY- rozumiany jako zdolność do regulowania własnych emocji oraz nawiązywania pozytywnych kontaktów z innymi ludźmi. Dzięki prawidłowo wykształconym umiejętnościom, dzieci bez większych trudności radzą sobie w różnych sytuacjach.

Jak widać mamy pełne ręce roboty!

Każde osiągnięcie Milusińskich napawa nas dumą! Cieszymy się, że możemy wspierać ich rozwój i sprawiać, że coraz lepiej radzą sobie z różnymi wyzwaniami!